Pas drogowy pełni kluczową funkcję w infrastrukturze publicznej – jest przestrzenią technicznie i prawnie podporządkowaną funkcjonowaniu drogi. Każda ingerencja w ten obszar wymaga szczególnej ostrożności i uzasadnienia, zwłaszcza gdy dotyczy umieszczania reklam oraz materiałów wyborczych. Dla zarządców dróg publicznych temat ten jest szczególnie istotny w okresie okołowyborczym, a takich w ostatnim czasie nie brakuje.
Z ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ:
- jakie są rodzaje nośników reklamowych,
- czy konstrukcja – baner reklamowy, ale bez treści, może stanowić reklamę.
CO STANOWI REKLAMĘ?
Zgodnie z art. 4 pkt 23 ustawy o drogach publicznych za reklamę uznaje się: umieszczone w polu widzenia użytkownika drogi:
1) tablicę reklamową – przedmiot materialny przeznaczony lub służący ekspozycji reklamy wraz z jego elementami konstrukcyjnymi i zamocowaniami, o płaskiej powierzchni służącej ekspozycji reklamy, w szczególności (na przykład):
- baner reklamowy,
- reklamę naklejaną na okna budynków,
- reklamy umieszczane na rusztowaniu, ogrodzeniu lub wyposażeniu placu budowy,
z wyłączeniem drobnych przedmiotów codziennego użytku wykorzystywanych zgodnie z ich przeznaczeniem;
2) urządzenie reklamowe – przedmiot materialny przeznaczony lub służący ekspozycji reklamy wraz z jego elementami konstrukcyjnymi i zamocowaniami, inny niż tablica reklamowa, z wyłączeniem drobnych przedmiotów codziennego użytku wykorzystywanych zgodnie z ich przeznaczeniem; niepłaski;
- każdy inny nośnik informacji wizualnej, wraz z jej elementami konstrukcyjnymi i zamocowaniami.
Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.